Det ble rett og slett for mye for meg

Enkelte ganger kan det bli litt for mye 🫶🏼

Det å skulle snu om en livsstil er virkelig noe helt annet enn å skulle snu om et helt liv. Er det noe jeg virkelig har fått kjent på siden sommeren 2023 så er det nettopp det. Det å skulle vende seg til et nytt liv uten lett psykisk utviklingshemming & det å skulle bli kjent med seg selv på nytt.

Overgangen i fra å ha levd et liv med lett psykisk utviklingshemming i mange år til å  skulle leve et nytt liv med psykiske lidelser & kronisk sykdom har i enkelte perioder tappet meg for mer energi samtidig som jeg flere ganger vært bekymret for om jeg kom til å miste meg selv, men hva er det egentlig som har endret seg?

Selv om det føles ut som livet mitt har endret seg på mange måter er jeg likevel meg selv. Det å skulle bli kjent med seg selv på en ny måte har virkelig ikke vært lett & selv om det er mye å sette seg inni og det er mye nytt man må vende seg til er det likevel viktig å ikke sette seg selv i en bås & heller velge å nyte det livet du har skapt på en ny og annerledes måte.

En diagnose er bare en del av deg og ikke hele deg. Og selv om kroniske smerter & psykiske lidelser har blitt en del av den nye hverdagen er jeg likevel den personen jeg var for 4 år siden da jeg opprettet denne kontoen, sluttet i jobben min,  flyttet til Hamar & ønsket å satse på drømmen min.

Hos noen vill jeg nok bli sett på som hun med diagnoser, men jeg er så mye mer.

Jeg er hardtarbeidende, målrettet, omsorgsfull, sta, ikke redd for å stå i eller gripe inn i situasjoner enkelte syntes er ubehagelige, tørr å rope høyt om de tingene jeg mener er viktig & kan enkelte ganger være litt for direkte, men vet du hva? Det er den jeg er og det er mer enn bra nok.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg