Dagstur til Christiansfjeld Festning

Sist fredag fikk jeg endelig tatt meg den etterlengta turen til Christiansfjeld Festning og selv om jeg ikke har den største interessen for krigshistorie syntes jeg det likevel kan være spennende å ta turen innom de forskjellige festningene her til lands. Å utforske nye plasser har virkelig blitt til en av mine største interesser tross av at jeg for bare noen år siden så vidt turte å bevege meg ute blant andre mennesker. Tenk så mye spennende man går glipp av når andre mennesker er noe man ser på som en frykt og bare tanken på å være ute blant andre er mer enn skremmende nok.  Jeg kan være veldig glad for at den tiden er forbi og at jeg nå kan nyte det livet jeg har valgt å skape selv om reisen har vært lang. Det var nydelig vær denne fredagen og matpakke var selvsagt noe jeg måtte ha med meg på denne turen. Når man først tar seg tiden til å kunne dra ut på slike utflukter syntes jeg det kan være koselig å sette seg ned å nyte god mat i frisk luft.

Utflukter som dette er så gull verdt og hvert sekund må jo bare nytes. På toppen av Christiansfjeld Festning er man så heldig å få gleden av å kunne nyte den flotte utsikten mot Elverum og Glomma. Om du er den som har interessen for kanoner er du såpass heldig som kan få oppleve flere kanoner på nært hold helt øverst på festningen. Selv syntes jeg at kanoner kan være veldig spennende å se på. Jeg var veldig spent da jeg først kom til festningen og jeg sitter langt i fra igjen med en skuffelse etter denne utflukten. Tvert i mot, jeg kunne faktisk tenkt meg flere turen til denne festningen ettersom jeg syntes det var så spennende og syntes området på festningen var fint i seg selv. Det var helt fantastisk å kunne nyte denne flotte turen i det flotte været som var denne fredagen og neste gang, hvem vet?  Kanskje jeg velger å være der litt lengre neste gang jeg tar meg turen til Christiansfjeld Festning. Alt i alt var dette en kjempe fin tur og jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal tilbake til festningen.

 

 

 

3 kommentarer
    1. Dette har jeg gledet meg til, blogginnlegg med de fine bildene dine 🥰 Jeg liker også dra til diverse historiske steder, og vi har faktisk en god del av dem i den lange landet vårt. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg