Å kunne sette pris på en herlig frokost

Når du bor alene kan det fort bli ensomt å måtte sitte alene rundt frokostbordet og en sjeldent gang tar jeg meg tiden til å nyte en god frokost på en av byens koselige cafeer. De dagene når dette er noe jeg får til kan jeg kose meg masse og på mange måter gjør det dagen min så mye enklere. Jeg har aldri vært den som har hatt så mange venner og det er sjeldent jeg klarer å ta inn mennesker i livet mitt, noe som til tider kan være veldig ensomt og da kan det være ekstremt godt å benytte seg av muligheter som dette for å gjøre ting noe koseligere og noe enklere.

Selv om livet mitt kan se ganske så sosialt ut er ikke det en selvfølge. Langt i fra, for det meste så føler jeg meg veldig ensom store deler av dagen. Jeg har dager der fotograferingen har en stor positivt påvirkning på dagen min, men jeg har også de dagene når jeg kjenner på ensomheten så fort jeg har kommet meg hjem etter en arbeidsdag. Å jobbe med foto og det å være i kontakt med andre mennesker når jeg er ute i jobb gir meg en enorm glede samtidig som det enkelte ganger setter i gang et tankemønster hos meg. Noen tanker kan være gode og andre tanker kan være mindre gode.

Vi har vell alle disse dagene vi kan kjenne på ensomheten. Å være ensom kan være utrolig sårt samtidig som det kan dra frem en styrke inni meg som seinere kan gi meg en mulighet til å utvikle meg og til å kunne utfordre meg selv til noe jeg kan få en stor glede av. Å kunne nyte en god frokost ute på en cafe eller langs en innsjø er et godt eksempel på dette. Det kan gjøre meg godt samtidig som det gir meg muligheten til å utfordre meg selv til å gjøre flere ting alene og til å trives med det.

2 kommentarer
      1. Ja slike opplevelser er gull verdt 🙂 hehe ikke alltid like enkelt å koble opp noen med en gang 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg